studenttider

I fredags var det alltså min älskade kusin Elins tur att få smaka på friheten. Hela familjen drog upp redan på torsdagen för att hjälpa till lite med allt som skulle fixas och donas inför morgondagens firande. Så kom då äntligen den efterlängtade dagen - student 2009! Regnet vräkte ned och det blåste minusgrader (kändes det som i alla fall). Detta avspeglade sig dock inte det minsta i Elins humör! Onej, snarare tvärtom! Hon kom utvinglades och sken som en sol. Hennes nacke höll på att gå i tu av alla grejer hon hade runt den, bland annat sprit, sprit och HelloKittysaker (såklart).

Efter mottagningen så tågade hela Katedralskolan iväg och (för att göra en lång historia kort) red på gosskörens axlar i en ring runt en massa uppspelta, lite smått berusade ungdomliga själar. När dom hade sprungit klart har jag ingen aning om vad dom gjorde eftersom att jag, mamma och Ellen åkte hem till mormor och värmde oss.

Senare på kvällen var det dags för P-A-R-T-Y! Det var självklart mat från Köttex som stod på menyn och till efterätt en suupergod ananaspaj. Elin fick en massa fina (dyra) presenter och hon såg ut som hon var den lyckligaste människan på jorden! Grattis mitt hjärta, jag älskar dig!

På lördagen var det dags för bal. Elin hade den vackraste klänningen jag någonsin sett och hon såg ut som en dröm!

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0